NOBUKO Imai kivételes tehetségének, zenei integritásának és kisugárzásának köszönhetően korunk egyik köszönhetően korunk egyik legkiválóbb brácsaművészének tartja a szakma és a nagyérdemű egyaránt. Korábban a nagyra becsült Vermeer és Michelangelo vonósnégyes tagja volt,kiváló nemzetközi karriert ötvöz szólistaként, kamarazenészként és pedagógusként. A világ számos rangos zenekarával fellépett, mint például a Berlini Filharmonikusokkal, a Royal Concertgebouw-val, a Londoni -, a Bostoni - és a Chicagói szimfonikusokkal többek között. Kamarazenei munkatársai közé tartozik Gidon Kremer, Midori, Mischa Maisky, Yo yo Ma, Schiff András és Martha Argerich. Miss Imai szakmai életének középpontjában a brácsa sokrétűségének nemcsak a felfedezése, de tapasztalatai továbbadása, közönséggel való megismertetése is áll. E lelkiismeretes munkásságról tanúskodik például az éves „Viola Space”-projekt, a Hindemith Fesztiválok-sorozat (1995/1996), és a Tokiói Nemzetközi brácsaverseny is, mely az első kizárólag brácsára meghirdetett nemzetközi verseny Ázsiában. Több, mint 40 felvételt készített többek között a Bis, a Chandos, a Philips és a Sony kiadókkal. Jelenleg az Amszterdami Konzervatórium, a Kronberg Akadémia és a Queen Sofia-i Zeneművészeti Főiskola professzora Madridban. Szintén a tokiói Ueno Gakuen Egyetem professzora és a pekingi Központi Zenei Konzervatórium vendégprofesszora.
Közreműködnek:
GULYÁS Márta Liszt-díjas zongoraművész
SZABADI Vilmos Liszt-díjas hegedűművész, Érdemes művész
LUDMÁNY Emil brácsaművész
TOMASZ Máté csellóművész
SZTANKOV Iván, gordonművész
PAPP Nóra brácsa szakos hallgató
EGYHÁZI Mária brácsa szakos hallgató
A kamaramuzsika legszebb arcait mutatja meg Mozart, Bach, Kodály és Brahms műveiben, akiket elsősorban nem is feltétlenül a kamarazenéjük miatt szoktunk emlegetni. A hegedű-brácsa duó azzal, hogy nem alkalmaz egyéb kíséretet, például zongorát, egészen színes szerepkört ruház a mélyhegedűre. Ő képviseli a basszust, sőt gyakran még a középső töltőszólamokat is azzal, hogy két szólamot játszik a hegedű alá. Ugyanakkor részt vesz az imitációban, helyenként osztozva a fődallamon kamarapartnerével. A barokk concerto-irodalom leghíresebb alkotásai Bach Brandenburgi koncertjei. A 6. darab kerül talán legritkábban műsorra, holott meglehetősen különleges hangzású. Olyan hatást kelt, mintha régi consort-zene lenne, kifejezetten szólisztikus hangszer nélkül. A szerző eredetileg gambákat foglalkoztatott benne, ami bársonyos, sötét hangzást ad a műnek. Kodály 1905-ben hegedűre és zongorára komponált Adagio-ját a nagyszerű hegedűművész Waldbauer Imrének ajánlotta. Később a zeneszerző brácsára és csellóra is készített átiratot a műből. A különlegesen békés hangvételű darab Kodály korai stílusának elemeit viseli magán. Merít Debussy hangzásvilágából, de csírájában még a később számtalan kompozícióban kibontakozott magyar hangvétel is benne rejlik. Brahms négytételes zongorakvartettjét Werther-négyesként is említik Goethe levélregénye nyomán, hangszerelése zongora, hegedű, mélyhegedű és cselló. A mű egyik különlegessége az első tételben gyakran megjelenő, sóhajra emlékeztető motívum, amely egyes feltételezések szerint a Clara név zenei kimondása, és Clara Schumannra utal. Zeneszerző kollégájának felesége irányába Brahms eleinte plátói érzelmeket táplált, majd később kapcsolatuk mély barátsággá alakult.
Személyes jegyvásárlás: a Zsolnay Örökségkezelő NKft. Infopontjain – Zsolnay Kulturális Negyed Látogatóközpont Infopont & Shop a Boltok utcája végén Vendégház recepció – Művészetek és Irodalom Háza – KultURÁN Infopont (Pécs, Ybl Miklós u. 7/2.) – Kodály Központ jegypénztár – 1 órával koncert előtt a Hangversenyterem bejáratánál
Műsor:
Wolfgang Amadeus MOZART: Duó hegedűre és brácsára No. 2.